torsdag 3. april 2008

Pencilines sketch 78


Ble så inspirert av Aquarell at jeg måtte lage en Lo etter en skisse som finnes på http://www.pencillines.com/. Skissen var bare råfin og her er mitt resultat!

På bildet er det vår 7 årige sønn Leon som bader i verdens minste badekar. Han kastet ut lekene sine og satte seg oppi. Da måtte jeg bare finne frem kamera og dokumentere dette!


I dag har jeg det mye bedre. Migrenen er borte og jeg har igjen plass til å tenke! Det er bra! Jeg ligger alikevel til sengs og avlaster. Har fått et lite trykksår på venstre sitteknoke og det betyr at jeg ikke kan sitte noe særlig i dag! Det er i grunnen kun da jeg savner å kunne gå og stå. Det er kjipt å få slike trykksår. Ingen kan se at du har det og du må avgrense alle aktiviteter med barna og egne sosiale arrangement med venner og som frivillig. Hadde jeg jobbet så hadde jeg måtte være hjemme fra jobb. Forrige år hadde jeg 5 perioder med sittesår. Heldigvis gror jeg nokså fort. Det lengste perioden jeg lå var 3 uker og den korteste liggetiden var tre dager. Jeg har vært så mye på Riksen at jeg har sett folk som ligger på magetraller pga alvorlige trykksår på setet. Mange ligger slik i flere år i strekk og har operasjoner og transplantasjoner for å prøve å lukke det. Det har jeg ikke tid til (eller tålmodighet til!) så dermed må jeg jeg kurere slike små trykksår med en gang de kommer. Folk som sitter mye i rullestol som meg og har nedsatt førlighet pga lammelser er mer utsatt for slike sår. Jeg har slitt med dette siden 2002.


Har med pc'en i senga i dag. Koser meg med et glass Pepsi Max med isbiter også. Har tre scrappeblader rundt meg. Både telefon og mobiltelefonen er på plass i umiddelbar nærhet. Har det i grunnen ganske bra her jeg ligger.

4 kommentarer:

  1. Nå var bildet på plass :) Knall stilige farger til ei flott vinterside!

    Og denne sida var fantastisk flott. Bildene skikkelig morsomme, han ser jo helt forvokst ut ;), og skissa er viskelig til inspirasjon.

    Godt at migrena har gitt seg, så får vi håpe du gror kjakt å hop att andre plasser også. Sånne sår er ikke morsomme (her bare erfaring fra å stelle dem, grøss ig gru som de kan se ut...). Kos deg med det du kan kose deg med. :)

    SvarSlett
  2. Det er en avtale, Rønnaug! Mannen min begynner å bli en dreven sårkjenner og i dag har det virkelig grodd. Man må ta slikt alvorlig når i startfasen - da går det gjerne bra har vi erfart!

    :=) Heidi A

    SvarSlett
  3. Hi Heidi,

    I'm Karen from England,just wanted to thank you for your comment on my Blog.

    I love your layout, from the pencil lines blog. I've added your blog to my favs (if thats ok with you) and look forward to reading when you write in English.

    Best wishes Karen xx

    SvarSlett
  4. Knallflott løsning på PL skissa! Likte virkelig fargene du har brukt!:D

    SvarSlett