onsdag 29. april 2009

Onsdag morgen blues


Onsdag morgen blues
Dagen startet kl. 04. null null
Mjau under senga – hva er dette slags tull?
Jeg kryper inn under og der sitter pus
Og foran han er en halvspist mus!
Jeg stønner litt oppgitt og legger meg atter
Mens han spiser musa - jeg kan høre han smatter
Så ringer mobilen ved mitt hodegjerde
Klokken er seks – hva er på ferde?
Det er mannen min som har låst seg ute
Jeg låser han inn igjen og går inn til min pute.
Klokken syv ringer klokken – onsdag morgen blues
Jeg og barna står opp, den som sover er pus!
Program for dagen, jeg har mangt på min liste
Bake en kake og smøre barnas niste.
Selvangivelsen roper på korrektur,
Jeg har mest lyst til å gå en lang lang tur.
Men det kan jeg ikke for jeg må ligge og gro,
For hvis du spør om jeg ønsker meg no’
Det må kun være at enden blir god!
Ha en fin dag :=)

5 kommentarer:

  1. Huff Heidi! Det var da litt av en start på dagen din!Men ikke værst at du klarer å være kreativ og dikte midt oppi dine frustrasjoner...artig dikt da!;)Håper inderlig at enden blir god...er så kjedelig når du bare må ligge stille for å gro...;)Klem

    SvarSlett
  2. Herlig dikt/rim, fikk meg til å smile oppi all din elendighet ;o)

    Misunner deg ikke katten under sengen nei....

    Håper dagen fortsatte bedre enn den begynte *klem*

    SvarSlett
  3. Så herlig dikt!:D
    Får håpe dagen din slutter bedre enn den begynte.
    Klem!

    SvarSlett
  4. Det var da usedvanlig kreativt. Må si at jeg sitter her og er helt imponert.

    Kanskje det var sånn jeg skulle gjøre, men sår hals og rennende nese er ikke spesielt imspirerende... Får heller prøve å få rydda ferdig rundft pulten min. Her råder kaos :)

    Håper virkelig dagen din ikke fortsetter i samme dur :)

    SvarSlett
  5. Jeg synes jammen du skulle scrappe en side med dette morsomme diktet.....

    SvarSlett