tirsdag 25. mai 2010

Bruk av sitat - korto mainia


Jeg har laget et litt uvant kort til meg å være med en drage som motiv. Fikk så lyst til å prøve ut Promaker teknikk som jeg ikke har brukt før og det har jeg gjort på denne dragen her. Inne på Promaker sine sider har de tutorial's hvor forskjellige designere viser hvordan de fargelegger og lager skygger og liv i stemplene. Jeg har ikke veldig mange farger enda og må bruke dem jeg har og jeg er helt selvlært. Da er det godt å ha en blog hvor man kan få innspill på bruk av Promakers.

Hos Korto m'ainia har de en utfordring hvor man skal bruke sitat og jeg synes dette sitatet er så fint og det ble litt morsomt brukt sammen med dragen som flyr drage :=)

Vi har vært på båttur hele helgen som har vært.

I Son har vi hatt ganske så fint vær uten regn.

Ungene har kost seg og kjørt liten båt alene for første gang og vi har kjørt tur til Drøbak hvor vi har gått og sett på fisker i Akvariet. Det var masse liv og røre i Drøbak og det er veldig rart og skulle "lukeparkere" båten vår i trange havner. Jeg er velig god på å kjøre båt når jeg kjører rett frem eller følger en kurs. Det er lett som bare det. Men, når man skal lukeparkere her og der, det er strøm i vannet og båter på kryss og tvers - da begynner jeg liksom å svette. Det å bakke båten er vist som å kjøre truck - det er lett som bare det, ifølge mannen min. Men, han har jo kjørt masse truck før. Jeg ser vel ut som et stort spørsmålstegn, antar jeg. Skal få det til etter hvert. Nå er det bare å tørre ta sjansen og komme over tanken i hodet mitt at båten er så stor at dette er vanskelig. Tull å tenke slikt og det ligner da ikke meg å ikke tørre. Ja ja, det går seg nok til.

Ute med båten er det mye fint å se på og oppleve.

Vi har matet mange svaner de helgene vi har vært ute og denne helgen så vi også flere ender med mange barn som svømte i flokk. Solnedgangene har vært så flotte og vi har hatt dramatiske skyer som har laget stemning i vann og på land - selvsagt har jeg hatt med kamera for å forevige noen motiver. Jeg har lest en hel bok om selvutvikling. Den het "Pippi Power" og var faktisk veldig bra og inspirerende. Håper dere andre også har hatt noen fine dager og har fylt dagene med noe som har vært godt for dere.

8 kommentarer:

  1. Flott kort med ett herlig motiv og flott sitat.
    Fine bilder fra turen din.
    Ha en fin dag, klem :)

    SvarSlett
  2. Hei. Jeg er titter innom bloggen din til tider men har aldri lagt igjen kommenter. Så mange fine kort du har lagd i det siste Likte det dragestemplet kjempegodt. Flott malt og herlige farger:o)

    Jeg titter nok innom igjen:o)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. Så flott kort du hadde laget:) Likte den dragen kjempegodt, syns du var flink med fargeleggingen;) Og det sitatet er jo flott da.
    Ser ut for at dere har hatt en fin langhelg:) Tøff du som kjører båt. Jeg er "oppvokst" i båt. Vi var i båten fra påske til langt på høst da jeg var liten. Men nå blir jeg så sjøsyk at det er helt uaktuallt. Blir tilogmed sjøsyk på en luftmadrass........ men det går med små "speedbåter" el liknende vist jeg kan være utendørs og det ikke gynger for mye.
    Ha en fin uke. Klem;)

    SvarSlett
  4. herlig kort, flotte farer og bedårende drage :) :) takk for at du deltar hos kort o mania!

    såå fin båt dere har og da, drømme båten det der hi hi :)
    klemmmm fra Linda

    SvarSlett
  5. Ser ut som dere har hatt en fantastisk helg! Wow, for en lekker båt Heidi! Skjønner godt både liten og stor trives med sjølivet:-)

    Kjempe flott dragekort du har laget også:-) Flink med promakersene du:-) Lekre blåfarger og koselig sitat!

    Ha en fin Grand Prix kveld! God tur til Trondheim! Vi snakkes:-) Klem Laila.

    SvarSlett
  6. Oi så fint kort som var flott farvelagt!! Synes også kortet under var veldig flott, motivet var så utrolig søtt og koselig!
    Flotte bilder du deler med oss, skjønner godt at dere trives på sjøen i en så flott båt! Lykke til videre med lukeparkeringa:-)
    Klem Mette

    SvarSlett
  7. Kjempeflott kort du har laget, og nydelig motiv som er lekkert fargelagt. Teksten er så sann som den sies! Og kjempeflotte bilder fra turen. Hyggelig at familien trives i den fine båten. Tusen takk for at du deltar på utfordringen til Kort o Mania.

    SvarSlett
  8. Ååå, de dragene fra Dustin Pike er så søøøte. Har lastet ned noen selv, men ikke fått brukt dem ennå, men nå får jeg lyst å printe ut og fargelegge... Skal si du har fått "dreisen" på ProMarkersene dine. Kjempeflott fargelegging.

    Så flotte bilder fra båttur. Ser ut som dere koser dere veldig. Lykke til med lukeparkeringa!

    SvarSlett